Selasa, 2 April 2019

Safiq yakin Melaka ada kelebihan


MyMetroArena
Nazri Abu Bakar
sukanteam@nstp.com.my
 
PEMAIN tengah Safiq Rahim menganggap Melaka United memiliki kelebihan moral menjelang aksi pusingan kedua Piala FA menentang PKNS FC di Stadium Shah Alam, malam esok.

Bekas pemain Selangor itu yang kembali ke gelanggang keramatnya sebelum ini menegaskan mereka ada kelebihan bersandarkan kemenangan 1-0 pada aksi Liga Super di stadium sama, Februari lalu.

Menurutnya, walaupun ia sudah berlalu namun sekurang-kurangnya ia menjadi batu loncatan untuk mengulangi kemenangan.

“Apa yang penting kami hadir dengan semangat juang tinggi untuk menang. Walau siapa pun yang akan turun, fokus adalah untuk mempersembahkan permainan terbaik bagi mengatasi lawan.

“Apa pun kami jangkakan tuan rumah pasti akan memberi cabaran sengit dengan kelebihan di gelanggang mereka, namun ia bukan halangan untuk kami berjuang habis-habisan,” katanya.

Pada aksi sebelum ini, Safiq muncul wira skuad Hang Tuah apabila menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-24 bagi memastikan tiga mata.

Rakan Safiq di bahagian tengah Darko Markovic dan Ramzi Haziq Mohamad mungkin tidak dapat diturunkan pada perlawanan itu, selain Liridon Krasniqi yang masih cedera.

SUMBERArtikel ini disiarkan pada : Selasa, 2 April 2019 @ 2:24 PM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan