Jumaat, 15 April 2016

Budak buta impi jumpa Safiq

Oleh AIN SAFRE BIDIN
 
ERWAN yang cacat penglihatan menunjukkan tanda bagus di samping poster dan keratan gambar Safiq di dinding rumahnya di Kampung Sungai Galah, Pasir Salak semalam.

PASIR SALAK – Pelik tapi benar. Seorang remaja istimewa Muhamad Erwan Shah Mohd. Fazli, 13, yang dilahirkan buta masih mampu menjadi peminat nombor satu kapten Johor Darul Takzim (Johor DT), Mohd. Safiq Rahim hanya menerusi pancaindera pendengaran.

Uniknya minat mendalam remaja buta itu terhadap Safiq, terbit selepas dia kerap mendengar pengulas sukan menyebut nama pemain berkenaan di kaca televisyen sewaktu Safiq beraksi untuk pasukan JDT atau kebangsaan.

Bapa kanak-kanak itu, Mohd. Fazli Abdul Aziz, 34, berkata, anaknya yang mempunyai penyakit urat saraf ketika lahir sangat meminati Safiq sejak berusia 10 tahun lagi.

“Nama Safiq yang sentiasa meniti di bibir pengulas sukan membuatkan hati anak saya tertarik untuk mengetahui dengan lebih dalam siapa Safiq terutamanya apabila dia sering menjaringkan gol.

“Meskipun dunianya gelap, tapi keghairahannya terhadap Safiq begitu luar biasa. Dia akan menjadi terlalu gembira bila ‘mendengar’ Safiq beraksi tidak kira untuk JDT mahupun skuad kebangsaan,” katanya ketika ditemui Kosmo! di rumahnya di Kampung Sungai Galah di sini baru-baru ini.

Sumber-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2016&dt=0415&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm#ixzz45tgJxhbd Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan